Jaaaa! Ik ben in Zuid Amerika! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van daphneiris - WaarBenJij.nu Jaaaa! Ik ben in Zuid Amerika! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van daphneiris - WaarBenJij.nu

Jaaaa! Ik ben in Zuid Amerika!

Door: daphne

Blijf op de hoogte en volg

17 Oktober 2014 | Bolivia, La Paz

De reis is begonnen! Vandaag nog mn tas ingepakt en om kwart over zes vanaf schiphol naar Madrid vliegen. Op schiphol nog even een boekje gekocht om morgen de dag door te komen op La Paz airport. (Ik moet daar van 8uur sochtends tot half 4 smiddags wachten op mijn laatste vlucht) Bij de gate zit ik naast een jongen die voor zijn stage ook naar Bolivia gaat en heeft dezelfde verbindende vlucht als ik. Hij gaat naar lake Titicaca, om kikkers te tellen, wij hebben ook het plan om daarheen te gaan. Hij gaat slapen op isla de la luna en biedt aan om ons daar rond te leiden als we dat leuk vinden. Op Madrid samen iets gegeten,  helaas alleen nog maar de burger king open met niet al te vriendelijk personeel.
Toen we bij de gate in Madrid aankwamen vervloog onze hoop op een rustige vlucht/leeg vliegtuig. Alle Bolivianen staan al in de rij. Een hoop kinderen die nu al piepen. Na 1.5 uur vertraging  (precies mn overstaptijd voor de vlucht naar la paz) vertrokken. Aangekomen op santa cruz blijkt de vlucht al vertrokken en mijn gebrekkige spaans problematisch. Ze bieden allerlei opties aan van hotel met lunch en diner tot alternatieve vlucht maar omdat ik nog door moet naar uyuni kan dat voor mij niet. Er wordt me beloofd dat ik mee kan op de vlucht van half 9 en dat ik maar in de rij moet gaan staan bij de poppetjes met blauwe shirts om dat te regelen. Daar hoor ik dat de vlucht van half 9 al vol is. " a promise is a promise, not something you do..." ik denk dat ik de zuid Amerikaanse cultuur nu al begin te begrijpen... Uiteindelijk gewacht bij de balie tot 8 uur omdat er in gebrekkig engels eerder ook iets werd gezegd over 8 uur. Toen er niets gebeurde besloot ik toch nog maar
ens de jongen aan te spreken waar ik in eerste instantie bij stond, ookal kon ie geen engels. Als snel sprong een, ik denk supervisor, bij en toevallig kwam een vrouw van air europa aanlopen die wel fatsoenlijk engels spreekt. Ze zullen me op stand by zetten voor de vlucht van half 9 en als dat niet zou lukken (ook maar meteen gevraagd ) dan stand by om 1 uur. Met beide vluchten zou ik de vlucht van half 4 naar uyuni halen. Duimen dus maar en rennen naar de gate om te kijken of ik nog mee kon en wouter een sms gestuurd met dat ik stand by sta. Gate 1 bleek gate 2 maar gelukkig kon ik al meteen mee op de vlucht van half 9. Wel 5 verschillende personen herinnerd aan dat het fijn zou zijn als ze mn bagage niet vergeten mee te nemen naar La Paz. In het vliegtuig zit ik naast een man met een schermafbeelding van jesus
op zijn telefoon en twee rijen voor me zitten twee nonnen. Mogen die wel vliegen?! Blijkbaar wel...De vlucht duurt 50 minuten. Vanuit het vliegtuig zie ik de besneeuwde bergtoppen van de Andes. Waar het bij Santa Cruz nog groen is, is het hier kaal met af en toe een dorpje midden tussen de bergen. La Paz zelf is rijen huizen zonder groen. Met uitzicht op prachtige bergen. Bij uit het vliegtuig stappen voel ik meteen het hoogte verschil, ik ben een klein beetje duizelig. Mijn tas ligt vooraan op de band,  super! Nu uitrusten en om half 4 volgende en gelukkig   laatste vlucht! Er lopen op het vliegveld al mensen in traditionele kleding, leuk om te zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 14 Okt. 2014
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 7019

Voorgaande reizen:

26 Juni 2015 - 21 Juli 2015

Zuid West USA

16 Oktober 2014 - 18 November 2014

Peru en Bolivia

Landen bezocht: