copacabana - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van daphneiris - WaarBenJij.nu copacabana - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van daphneiris - WaarBenJij.nu

copacabana

Door: daphne

23 Oktober 2014 | Bolivia, La Paz

We hebben gisteravond heerlijk gegeten bij de mexicaan. Daarna snel gaan slapen want we waren allebei erg moe. Vanochtend optijd wakker door alle herrie van de stad. We zijn even naar de outdoor stores geweest opzoek naar regenbroeken, maar zelf heb ik niets gevonden. Dan maar hopen dat het droog blijft op de Inca trail. Ook even gekeken op de witch market, waar ze onder andere lama foutissen verkopen die geofferd kunnen worden.

We pakken de bus naar Copacabana aan Lake Titicaca en daar blijven we een paar dagen om te wandelen en even tot rust te komen gezien we de afgelopen dagen continu onderweg zijn geweest. Onderweg zien we allemaal kleine dorpjes met naast het huis varkens, kippen, ezeltjes, schapen en zelfs de echte zwart witte Hollandse koeien in de velden. We rijden door de bergen met uitzicht op het water. Het valt me op dat de bussen hier erg netjes rijden en de wegen, in tegenstelling tot alle verhalen, behoorlijk goed zijn. De belgen zouden er wat van kunnen leren...

Tijdens de rit naar copacabana moeten we het meer over. Wij gaan op een kleinbootje en de bus op een soort ponton die ze bij het aanleggen met een lange houten stok in de goede richting duwen.

Bij aankomst in copacabana is het zoeken naar een hotel/hostel. Uiteindelijk komen we terecht in een van de duurste hotels aan het meer met uitzicht op de haven met een prachtige zonsondergang! We kregen een aanbieding en hebben zelfs nog kunnen onderhandelen over de prijs,  voor 9 euro pp per nacht gaan wij hier genieten!