machu picchu - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van daphneiris - WaarBenJij.nu machu picchu - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van daphneiris - WaarBenJij.nu

machu picchu

Door: daphne

09 November 2014 | Peru, Machu Picchu

Gisteren zijn we naar Pisac geweest, een dorpje in de sacred valley waar we even naar de markt zijn geweest. Wouter wilde graag een condor veer hebben, maar vervoeren en Nederland in krijgen was toch wel een issue dus niet gekocht.

Vandaag om 6 uur de deur uit op weg naar ollantaytambo waar de trein gaat naar aguas calientes, naast machu picchu. Een hele leuke rit met de trein, maar duurste treinrit van mn leven (45 euro enkele reis voor relatief kort ritje). Rond het middaguur waren we bij machu picchu, geweldig mooi! Echt een aanrader ondanks dat het er heel druk is, en dan zitten wij nog in laagseizoen. In eerste instantie wilde ik graag de inca trail doen maar die vonden we veel te duur (600 dollar voor drie dagen wandelen). Alles wordt hier flink uitgebuit omdat iedereen het toch wil zien/beleven. We vinden de peruanen wat opdringerig en vervelend af en toe. Bedonderen je waar je bij staat. Bus naar pisac vroeg ie in eerste instantie 15pp en later konden we ineens wel voor 5 mee... En zo gaat het met alles als je er westers uit ziet. In Bolivia ging alles veel vriendelijker en waren de locals blij als je iets bij ze kocht, hier dringen ze zich erg op. Alsof hun leven er vanaf hangt (al is dat natuurlijk deels wel zo,  maar het zit er iets te dik bovenop).  Morgenochtend hebben we dezelfde dure trein weer terug naar ollantaytambo waar we na lunch in restaurantje daar weer terug gaan naar urubamba om daar nog 1 nachtje te slapen. Onze spullen liggen ook nog daar. De dag erop gaan we richting cusco om eind van de middag de nachtbus te pakken naar Nazca.