je bent niet in peru geweest als... - Reisverslag uit Urubamba, Peru van daphneiris - WaarBenJij.nu je bent niet in peru geweest als... - Reisverslag uit Urubamba, Peru van daphneiris - WaarBenJij.nu

je bent niet in peru geweest als...

Door: daphne

Blijf op de hoogte en volg

13 November 2014 | Peru, Urubamba

De planning was om dinsdag  naar nasca te gaan met de nachtbus. Maar maandagavond werd wouter flink ziek. Hij had nog last van de ayahuasca sessie die hij vorige week heeft gedaan, maar Victoria, de vrouw waar we bij verblijven, zegt dat dat eigenlijk niet meer zo heftig kan zijn. Ik ben zelf ook al twee/drie dagen ineens heel moe. Waar ik eerder het heuveltje bij het huis in een keer omhoog liep kostte het me al een stuk meer moeite. Victoria legde ons uit dat je niet in peru bent geweest als je niet bent beroofd (taxi's e.d. vragen veel te veel geld aan toeristen) en je niet ziek bent geweest door een paraciet genaamd giardia of een van de vele andere. Giardia kan je goed ziek van worden (maken gaten in je darmen en cysten aan de darmen) dus we wilden het laten testen smiddags bij de kliniek in het dorpje. 24uur medisch centrum, maar wat voor de lunch dicht blijkt en telefonisch niet bereikbaar is. De volgende dag dus terug gezien ik savonds koorts heb, 38,5. 

We blijven dus wat langer in Urubamba en kijken even wanneer we ons weer fit genoeg voelen om wat te ondernemen. We hebben wel besloten dat we niet meer zo lang in een bus gaan zitten maar lekker het vliegtuig nemen naar Lima en daar eventueel nog even (lees 3.5 uur met de bus) afzakken naar Paracas.


Vandaag dus direct na het ontbijt naar de kliniek om ontlasting te laten testen, bingo! Ik heb idd Giardia en wouter een of andere gemene amoebe infectie en een bacterie. Beide aan de chemische troep dus. Een dosis van 1 keer 4 tabletten antibiotica zooi zou genoeg moeten zijn voor mij om alles uit te roeien. Voor de zekerheid hebben we allebei een extra verpakking medicatie meegenomen voor als het toch niet genoeg blijkt. Locale medicatie zou namelijk beter werken dan wat in NL verkocht wordt. En wouter gaat het amazone gebied in als ik naar Nederland terug ga dus daar niet verkrijgbaar.

Gelukkig hebben we vandaag al een stuk meer energie en heb ik iig sochtends geen koorts meer maar normale temperatuur. Daarom smiddags samen met Anastasia, die we tegenkwamen bij de lunchroom, naar Chinchero gegaan. Een plaatsje waar ze alle lokale textiel zouden maken, maar het was niet zo bijzonder. Wel heb ik de neiging om alle marktjes hier leeg te kopen, er ligt zoveel leuks! 

Morgen gaan we een vliegticket boeken naar lima voor zaterdag. Dan zaterdag of zondag nog een daytrip richting Paracas. Daar is een museum waar wouter graag heen wil en kun je een ochtend met de boot naar de Bollestas, eilandjes die de "poor man's galapagos"  worden genoemd. Er zitten zeldzame pinguïns, verschillende vogels en zeeleeuwen. De Nasca lijnen slaan we waarschijnlijk over omdat we geen zin/energie meer hebben voor een lange busreis. Maandag vlieg ik sochtends naar madrid en dinsdagochtend ben ik terug op schiphol! 


Vroeg naar bed gegaan gisteravond, om kwart over 8 ging t licht uit... toch nog niet helemaal fit. En sochtends om 6 uur zijn de honden al weer veel te actief en voel ik me, ik denk door de medicijnen, nog steeds niet top fit. Om 10 uur kom ik er pas slaapdronken uit. Vandaag dus maar niet al te veel doen.

Net ticket voor zaterdag ochtend geboekt naar lima. Morgen gaan we terug naar cusco en slapen dan daar 1 nachtje. 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 14 Okt. 2014
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 7020

Voorgaande reizen:

26 Juni 2015 - 21 Juli 2015

Zuid West USA

16 Oktober 2014 - 18 November 2014

Peru en Bolivia

Landen bezocht: