Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van daphneiris - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van daphneiris - WaarBenJij.nu

Los Angeles

Door: Daphne

28 Juni 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vrijdag
Vandaag vroeg opgestaan om de laatste dingen in te pakken en om half negen naar Schiphol. Inchecken ging heel snel, bijna niemand bij tassen controle in de rij. Wij enthousiast naar de douane en ook dat ging redelijk soepel. Voor het eerst geen giga wachtrijen op Schiphol! We waren dus heel vroeg achter de douane. Om 12.40u ging onze vlucht pas, helemaal volgeboekt. Was een hele soepele vlucht, (dit keer gelukkig geen krijsende kinderen) we waren in tien uur al aan de overkant. Hebben ons vermaakt met films en spellen. We waren ruim een half uur voor schema op LAX maar de slurf werkte niet dus alsnog een uur extra in het vliegtuig gezeten. De stewardessen begonnen al een verhaal over de glijbanen en evacueren. Best spannend.
Mega drukte op het vliegveld daar! Vooral douane was een hele lange rij. Waar ik op Schiphol nog brutaal genoeg was om nog terug te lopen door over de hekjes heen te stappen heb ik dat hier maar niet geprobeerd. Het was wel opvallend dat ik steeds veel sneller klaar was bij checks e.d. dan Lilian... Of ik zie er veel betrouwbaarder uit, of ze vinden het veel te leuk om met Lilian te praten en willen snel van mij af...Ik ben er nog niet over uit.
De auto verhuur moesten er helaas alle gegevens opnieuw invullen maar konden daarna zelf een auto uitkiezen en naar de uitgang rijden om dat te registreren, dat was wel erg praktisch! Toen nog de weg zien te vinden naar het airbnb bed wat we hadden geboekt. Dat was een aardige uitdaging met een TomTom waar de kaart van USA niet te vinden is. Gelukkig na heel veel file wel kunnen vinden. Bij de eerste persoon die weer zagen dacht ik even waar zijn we nu terecht gekomen? Bleek ten onrechte, hele leuke mensen en geweldige kamer met regen disco regendouche! Na 24 uur wakker te zijn gaan we nu eindelijk slapen! Goeiemorgen ;)

Zaterdag
We hebben behoorlijk uitgeslapen. Daarna eerst een uur doorgebracht in de supermarkt opzoek naar allerlei eten en andere spullen, daarna lekker ontbijt gemaakt wat meer een soort brunch werd door alle lekkere dingen die we hadden gekocht.
We zijn als eerste naar Hollywood gereden waar het aardig druk was, zoals wel te verwachten. Auto neergezet in hele grote parkeergarage en bij het naar buiten lopen stonden we tot onze verbazing al direct op de walk of fame stonden, inclusief staat artiesten. Waaronder minions, Spider-Man en een transformer. Merkwaardig vonden wij dat zelfs Nick en Simon een ster hebben daar...naar mijn mening geheel onterecht maarja wie ben ik... We hebben nog een drankje gedaan bij Hard Rock café en Lilian kon het toch niet laten om nog even te vragen waar het kodak center was, hij moest lachen en zei "daar sta je nu in". Daarna een ritje gemaakt kans universal studio's waar je meteen gedwongen werd om te betalen voor een of ander thema park maar omkeren kon ook niet, we mochten wel direct naar de uitrit rijden, waarschijnlijk hebben ze dat vaker gehad. We hebben er niet veel van gezien dus. Verkeer is hier echt chaos, veel te veel file gezien in twee dagen tijd. Iedereen rijdt een andere snelheid en welke baan je pakt lijkt niet veel uit te maken. Rechts inhalen daarmee ook niet.
Als laatste nog een tour door beverly Hills gedaan, een paar riante woningen en veel te dure auto's bekeken. Nu weer terug bij ons optrekje een paar heuvels verderop, met mooi uitzicht op de stad en de bergen. Vanavond waarschijnlijk nog even ontspannen in de jacuzzi in de tuin en dan morgenochtend naar joshua tree park rijden.
Het is tot nu toe nog niet zo warm. Vandaag rond de vijfentwintig graden. In joshua tree park zou het een stuk warmer zijn, rond de veertig graden. Liters water liggen achterin de auto ter voorbereiding. Ook daar slapen we weer bij mensen thuis via airbnb, ik hoop dat het net zo fijn is als de plek hier.

• 28 Juni 2015 - 09:27

Karin:

leuk meiden, veel plezier

• 28 Juni 2015 - 18:34

Peter:

Ziet er allemaal goed uit, en ik ben blij dat de Tomtom nu wel de route aangeeft.
    Geniet ervan

• 28 Juni 2015 - 18:43

Annemarie:

Geweldig meiden. kijk ernaar uit naar t volgende bericht, veel plezier

• 28 Juni 2015 - 19:31

Peter:

Hallo Daphne en Lilian,

We vinden het leuk om jullie te volgen op jullie geweldige reis; veel plezier!
    Gr. Peter en Jenny

• 28 Juni 2015 - 22:16

Linda:

Hallo Lilian en Daphne,

het klinkt nu al als een hele Belevenis! Super veel plezier nog en groetjes Uit Duitsland! Linda