Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van daphneiris - WaarBenJij.nu Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van daphneiris - WaarBenJij.nu

Sedona

Door: Daphne

30 Juni 2015 | Verenigde Staten, Sedona

Na een overnachting in de woestijn zijn we vanochtend op advies van Dave (ontmoet in Bolivia en woont in LA) gaan rijden naar Sedona. Om half negen vertrokken en pas om half 6 in Sedona. Onderweg de eerste drie uur lang hetzelfde landschap, een paar plukjes struiken en verder alleen maar dor en stenen, rotsen en nog meer kiezels... De routeplanner wilde ons over allerlei B wegen hebben en raakte na een tijdje zelfs gefrustreerd en zei "als ik jou was zou ik zo maar eens draaien". Wij wilden de route over de snelweg hebben en later door de parken. Toen we bij de bergen aan kwamen veranderde het landschap naar naaldbossen met hele gave uitzichten! Door de bergen heen gereden, voor Lillian de eerste keer zelf rijden in de bergen. Na een hoop geslinger komen we weer in een ander landschap, weer iets droger en minder begroeiing. Een paar bergen later komen we in de buurt van Sedona. Ineens zien we de rode toppen! Wat een prachtige bergen! We rijden een rondweg door het park die ongeveer twintig minuten duurt met een hoop mooie uitzichten. Vandaag kregen we wel bezoek van een paar roadrunners, leuke beestjes maar door hun snelheid moeilijk te fotograferen. Daarna direct doorgereden naar het motel, onderweg een flinke onweersbui gehad waarbij iedereen incl vrachtwagens maar besloot gewoon dezelfde snelheid door te blijven rijden. Door al het opspattende water niets te zien van de snelweg. We slapen vandaag in een hotel aan route 66. En hebben net besloten dat we niet meer naar de meteor krater rijden maar morgen meteen door gaan naar Page, waar de horseshoe bend is en de antilope canyon. Daarna rijden we door naar onze cabin bij de north rim van de grand canyon.