Death valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van daphneiris - WaarBenJij.nu Death valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van daphneiris - WaarBenJij.nu

Death valley

Door: Daphne

10 Juli 2015 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Death valley
Vanuit Hurricane vertrokken naar death valley. Korte stop gedaan in Las Vegas voor de outlet winkels aan de noord kant. Daarna doorgereden naar death valley. Daar kwamen we pas eind van de middag aan. De auto gaf onderweg door death valley 113 graden F aan, ongeveer 45 graden Celsius. Het was toen al half 7 savonds... We waren allebei er moe en met die warmte ga je ook niet voor lol een wandeling maken. Dus we hebben een paar uitkijkpunten bekeken en zijn toen doorgereden naar Panamint Springs, waar een camping was waar we een tent hadden gereserveerd. Ik was tegen die tijd behoorlijk gaar, moe van de warmte, het reizen en de hoeveelheid mensen in de afgelopen dagen. Eerst dus onder de douche gesprongen om bij te komen. De douche die de volgende ochtend vol zat met torren en andere insecten, dus toen maar overgeslagen...
Savonds nog sterren gekeken voor we gingen slapen. Death valley is een van de weinige plekken op aarde waar je de melkwegstelsels als een band in de lucht kan zien, geprobeerd op de foto te krijgen en dat is enigszins gelukt. Met de beperking dat de sluitertijd van mijn camera niet langer kon, toch een redelijke foto kunnen maken. De stretcher in het tentje lag voor geen meter. Halverwege de nacht verbaasd wakker dat ik toch in slaap was gevallen. Kon eigenlijk ook niet anders, zo moe als ik was. sNachts was het ook nog boven de 20 graden dus heerlijk zweten!
Om kwart voor 7 wakker met de zon vol in mn gezicht. Dan is er geen uitslapen meer bij. Met als resultaat om kwart over 7 in de auto, ons record. Wel gunstig want vandaag hadden we weer een lange dag met rijden. Met de vermoeidheid die er nog niet uit was heel veel stops gedaan onderweg om te zorgen dat de ogen open bleven achter het stuur. We zijn nu in een motel in Visalia, vlak bij Sequoia Park. Morgen doen we een relatieve rust dag en de dag erna gaan we pas het park in.