Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van daphneiris - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van daphneiris - WaarBenJij.nu

Yosemite

Door: Daphne

15 Juli 2015 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Yosemite
Gisteren de eerste dag Yosemite ontdekken. We zijn niet te vroeg opgestaan, omdat ik graag wat wilde uitslapen. (Afgelopen dagen volledig tegen mijn principes in onszelf wakker gehouden met cola...) We waren dus pas in de middag in het park. Met de auto de vallei ontdekt. Twee korte wandelingen gemaakt bij verschillende watervallen en daarna aan het einde van de dag naar de camping gereden vlak buiten het park waar ook Marjan Nico en Jasper waren aangekomen. (Familie van Lilian en ook reddingsbrigade) Daar samen gegeten en ervaringen uitgewisseld. Was erg gezellig. Wij moesten nog 1.5 uur terug rijden naar motel dus konden het helaas niet te laat maken.
Vandaag nog een dag Yosemite, dit keer vroeg opgestaan zodat we ruim de tijd hadden. Klassiek Amerikaans ontbeten met wafels met bosbessen en daarna naar het park. Daar waren we rond 11 uur, het is tot aan het park zeker twee uur rijden. Net in de auto merken we allebei hoe moe we zijn. Het voornemen van gisteren om nog een hike te doen naar boven de sentinel doen we maar niet. We zijn met een aantal stops met wederom uitkijkpunten naar Glacier Point gereden. Daar heb je uitzicht over de vallei, watervallen en een groot deel van de toppen van de granieten bergen. Het heet Galcier Point omdat er in de ijstijd een gletsjer lag. Wat je nog wel kan zien aan de structuur van de berg.
Daarna geluched en de middag nog even in de Merced river geplonst, best koud! In de lente is dit een flinke rivier, maar op dit moment een kalm beekje op de meeste plekken, omdat er al vier jaar geen normale hoeveelheid regen is gevallen in Californië.
Morgen naar San Francisco! Daar slapen we ook weer drie nachten. Zo eens bekijken wat we daar allemaal gaan doen. Alcatraz stond op ons lijstje maar is al helemaal volgeboekt. Enige optie is om 4 uur snachts in de rij gaan staan...