Isla del sol - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van daphneiris - WaarBenJij.nu Isla del sol - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van daphneiris - WaarBenJij.nu

Isla del sol

Door: daphne

25 Oktober 2014 | Bolivia, Copacabana

Vanochtend heerlijk uitgeslapen. Na rustig opstaan en ontbijten zijn we het dorpje ingelopen om wat leuke dingen te kopen. Ik heb zelf een muts en een boliviaans kleed gekocht met de bekende felle kleurtjes. Daarna met twee engelsen geluncht op een terrasje bovenop een gebouw aan de haven. Eten was niet geweldig maar het was wel leuk. Verder rustig aan gedaan vandaag. We hebben net besloten nog een dag extra hier te blijven omdat het een fijne omgeving is en we een fijn hotel hebben. Dan kunnen we nog een dag wandelen waar we nog niet aan toegekomen zijn. Morgen naar isla del sol.

We pakken om half 9 de boot naar de noordkant van Isla del Sol. De boot heeft twee buiten boord motoren die behoorlijk uitlaatgassen de boot in sturen. Niet echt lekker dus. Het uitzicht op het meer is wel heel mooi en de zon schijnt flink. Het is twee uur varen voor we op de noordkant van het eiland aankomen. Vanuit daar lopen we richting het zuiden. We hadden verwacht verschillende inca overblijfselen te vinden, maar hebben alleen een soort huisjes gezien waarvan we niet eens weten of het uit die tijd komt. De man die bij de haven aan de noordkant uitleg geeft heeft het over 2.5 uur lopen. Uiteindelijk zijn we om half  11 begonnen met lopen en heel veel heuvels en bergen verder om half 4 bij de zuidhaven. De boot ging om 4 uur dus maar net op tijd. Ik had veel moeite met de hoogte icm lopen en mn benen waren echt op het laatste uur. Blij dus om in het bootje terug naar copacabana te zitten. Denk dat ik goed slaap vanavond!

Vanochtend klonk het of het leger marcherend langs kwam. Ik heb niet gekeken wat het echt was want wilde uitslapen, al zijn mensen hier steeds al vroeg actief. We hebben een rustig dagje vandaag. Niets gepland behalve dat we even uitzoeken wat we de komende dagen gaan doen in arequipa/colca canyon. Deze canyon is twee keer zo diep als de grand canyon en er zijn sochtends vroeg en eind van de middag condoren te zien. Dat wordt weer wandelen dus! Hopelijk in iets minder hoog gebied maar dat betwijfel ik sterk.