Urubamba - Reisverslag uit Urubamba, Peru van daphneiris - WaarBenJij.nu Urubamba - Reisverslag uit Urubamba, Peru van daphneiris - WaarBenJij.nu

Urubamba

Door: daphne

04 November 2014 | Peru, Urubamba

Gisteren hebben we niet zo veel gedaan. We hebben heerlijk fruit gehaald op de markt en hebben daar nog een klein beetje gewinkeld. Er liggen een hoop mooie dingen voor weinig, helaas kan je niet alles meenemen.

Aan het einde van de middag hadden we al honger en wilden we gaan eten, onderweg naar het restaurant kwamen we Dave tegen. Een Amerikaan die we in Uyuni ook al hadden gezien. Hij maakt muziek voor national geographic

documentaires. We hebben samen gegeten bij een idiaas restaurant en daarna heeft dave nog muziek gemaakt in het hostel waar hij overnacht. Hij heeft daar een deal dat als hij elke avond muziek maakt hij daar gratis mag overnachten.

De ochtend erop nemen we een volgepakte minibus naar Urubamba. Er staat wel een flinke file op de weg maar we hebben alle tijd. De file blijkt veroorzaakt door mensen die naar de begraafplaatsen gaan, het is vandaag de dag van de doden. Met een korte vertraging komen we aan in Urubamba, uru betekent spin, het land van de spinnen. We ontmoeten Victoria bij een klein restaurantje met een leuke tuin waar we een hele lekkere lunch eten. Victoria is de vrouw waar we de komende week te gast zijn. Ze woont op het platteland net buiten het stadje en daar verzorgt ze Ayahuasca ceremonies. Wouter wil dat graag doen. Ik ga vooral genieten van haar tuin en een beetje ontspannen, boekje lezen enzo en Victoria gaat een vriendin vragen een shiatsu massage bij me te doen.

We hebben groenten en fruit meegenomen van de markt en koken zelf bij haar thuis (lees: wouter kookt)... Als ik savonds in mn bed lig voel ik iets op mn arm, het is een sprinkhaan! Er schijnen hier ook schorpioenen en tarantula's te zitten. Waarbij de schorpioenen af en toe ook het huis in komen. Even opletten dus. In mn bed hoor ik het beekje langs het huis stromen en de krekels in de tuin.

Het is hier een mooie plek, lekker rustig. Gister alleen even naar het dorp gelopen voor water en daarna heerlijk in een hangmat in de tuin een boekje gelezen. We hebben de afgelopen weken best veel van plek naar plek geraced dus dit is wel even fijn. Omdat wouter de ceremonies wil doen zitten we hier tm zaterdag. Dan gaan we zondag naar machu picchu en daarna door naar Nazca.