Joshua tree - Reisverslag uit Joshua Tree, Verenigde Staten van daphneiris - WaarBenJij.nu Joshua tree - Reisverslag uit Joshua Tree, Verenigde Staten van daphneiris - WaarBenJij.nu

Joshua tree

Door: Daphne

29 Juni 2015 | Verenigde Staten, Joshua Tree

Vandaag zijn we vanuit LA naar joshua tree gereden. Het was `s ochtends al direct een stuk warmer als de afgelopen twee dagen.
De weg erheen veranderde van een echte stad naar woestijn in een half uur tijd. Onderweg kwamen we langs honderden windmolens en reden we door de bergen.
We slapen bij Gabriella en Larry, ze wonen aan de rand van het nationaal park. Larry vertelde dat de coyotes, roadrunners, jackrabbits en andere dieren door de tuin lopen omdat het een makkelijke route voor de dieren is vanuit het park. We hebben ze helaas niet gezien.
Na onze spullen in het huis te hebben gelegd zijn we eerst iets gaan eten. Daarna naar het park gegaan. We hebben gegeten in een echte Amerikaanse Saloon, tv scherm in elke hoek en burgers op het menu (alweer...). Bij binnenkomst werden we gevraagd of we wel 21 waren, wat een compliment!
Veel mensen hebben ons gevraagd waarom we naar joshua tree gingen, waardoor ik twijfelde om erheen te gaan, maar het is een heel mooi park. Droog, yucca planten/ bomen (de joshua trees) een paar struiken en heel veel rotsen. Maar zeker de moeite waard. We zijn nog naar een mooi uitzichtpunt gereden, waar je met helder weer tot aan Mexico kan kijken. Het was vandaag iets bewolkt waardoor wij niet zo ver konden kijken maar als we Larry en Gabriella mogen geloven hebben we daar veel geluk mee. Het is hier nu laag seizoen omdat niemand zo gek is om met deze temperaturen de woestijn in te gaan, behalve Daphne en Lilian...
Aan het eind van de middag reden we nog even langs de supermarkt, daar sprak een man in zeer aparte niet te omschrijven kleding ons aan toen we op de achterkant van verpakkingen aan het kijken waren. Hij moest lachen omdat Amerikanen daar niet naar kijken. Werden voor de tweede keer vandaag ingeschat op begin 20, doe toch iets goed in de vakantie waarin ik mijn dertigste verjaardag ga vieren.
Nu slapen en morgen vroeg opstaan om door te rijden naar Sedona, weer een park, en daarna naar Flagstaff, meteoriet inslag plek bekijken en daar slapen we ook.

• 29 Juni 2015 - 17:08

Peter:

Jullie vakantie kan nu al niet meer stuk, door die Amerikanen die jullie leeftijd zo positief benaderen.