Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van daphneiris - WaarBenJij.nu Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van daphneiris - WaarBenJij.nu

Vegas

Door: Daphne

04 Juli 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vegas!!!!
Op donderdag aangekomen in Vegas. De hotelkamer was iets minder fancy dan we hadden verwacht maar wel twee prima bedden. Eerst even bijgekomen in de kamer van al het rijden. We hadden er al zeker 1400 mijl op zitten.
Daarna eerst bekeken welke show we wilden zien op die avond of op vrijdag. De keuze was voor ons tussen cirque du soleil of the blue man group. Bij navraag bleken er 8 cirque du soleil shows, welke had u gewild de prijzen beginnen bij 140 dollar. Toch maar eens informeren naar the blue man group. De show was in ons eigen hotel, de Monte Carlo. Daardoor kregen we 30% korting, waardoor we voor een fatsoenlijke prijs op de poncho rij konden zitten. Kaarten gekocht en daarna de eerste casino's bekeken. Wat is het hier groots! We begonnen bij de Cosmopolitan, waar ze over drie verdiepingen een kroonluchter hebben nagemaakt. Met een hoop bling en designer shops. Dan kun je direct het geld wat je hebt gewonnen weer uitgeven. We hebben hier ons eerste gokje gewaagd. Je kan al voor 1 dollarcent per draai op een automaat gokken, dan blijft het leuk. Daarna door naar Bellagio, nog groter! Deze automaten vonden ons niet zo leuk en wij vonden het casino gedeelte wat saai ogen. Het gebouw van buiten is wel heel mooi! Na een kleine pauze in hotel naar New York, New York. Heel gaaf, maar alleen even een rondje doorheen gelopen. Als laatste op de eerste avond het MGM bekeken, daar was een automaat heel blij dat ik er dollars in deed dus toen een groot deel van mn dag inzet alweer terug.
Omdat we behoorlijk moet waren hebben we het die avond niet te laat gemaakt. Maar we moesten natuurlijk wel proosten op mijn verjaardag dus nog even gerekt tot na 12en. Dat getal 30 heb ik toch mooi 9 uur kunnen uitstellen!
Vegas is veel gaver dan we hadden verwacht. Het is jammer dat we maar 1,5 dag hadden want hebben lang niet alles gezien.
Op vrijdag hebben we nog een berg casino's gezien en dan hebben we alleen nog maar de grote bekeken die in de buurt van ons eigen hotel zaten. Waarbij ik voor de gein een dollar gooide in een apparaat in de Venetian wat per dollar inzet, haalde ik toch mooi 5 dollar uit. Bij de Flamingo haalde ik ook een leuk bedrag eruit. Ik denk dat ze wisten dat ik jarig was ;).
Om half 10 begon de show van de blue man group. We zaten op de tweede rij helemaal in het midden! Poncho lag klaar op de stoel. Ze begonnen met trommels en verf, daarbij hielden ze een kleine canvas waar de verf op belande. Lilian kreeg die uiteindelijk van een van de blue mans! Een echt souvenir wat niemand heeft en laten "signeren" na de show. Tijdens de show vanalles naar ons hoofd gekregen. Oa een jelly pudding die gelanceerd werd en iets wat door moest gaan voor doorgekauwde Twinky`s. Allemaal beland op het canvas. En op ons... Het was een ontzettend leuke show met buikpijn van het lachen! Aan het einde van de show een hoop confetti en ander spul wat de zaal in geschoten werd. Zoveel feestversiering heb ik nog nooit gehad op mn verjaardag!
Na de show nog een poging gedaan de fonteinshow voor de Bellagio te zien maar we waren net te laat omdat het iets te lang duurde om erheen te lopen. Daarom slechts drie stralen gezien en 1 foto kunnen maken.
De dag afgesloten in het casino wat hoorde bij ons eigen hotel. Op het einde van de avond gingen de automaten los op mijn inzet. Helaas heb ik dat geld ook weer weggespeeld ondanks onze tactiek om niet opnieuw de vouchers in de apparaten te doen maar nieuwe dollars. Dus in de min de avond afgerond om 3 uur `s nachts... duidelijk dat er geen klokken hangen anders hadden we eerder ons bed in gedoken.
Vegas is zeker voor herhaling vatbaar! Nog lang niet alles gezien en ondanks zoveel mensen bij elkaar een hele leuke fijne plek, veel meer dan we allebei hadden verwacht. Je kan er zo een week doorbrengen en dan nog niet alles gezien hebben. Het zwembad zijn we niet eens aan toe gekomen.
Vandaag om 11 uur uitgecheckt om eerst een bezoek te brengen aan de outlets. Daarna doorgereden naar Bryce canyon. Niet zo ver rijden maar wij vrouwen hebben toch tijd nodig voor de outlets. Daarom rijden we aan het begin van de avond al langs Zion park. Onderweg zien we een mooi groot hert langs de weg staan op een weg door Dixie forrest waar van 1 november tot 1 maart sneeuwkettingen verplicht zijn. Hij stond zo stil dat we pas het laatste moment zagen dat hij er stond en dat het een echte was. Gelukkig schoot ie weer de struiken in! Onderweg begint het al donker te worden. We hebben nog een mooi uitzichtpunt met zonsondergang achter de bergen.
Daarna zien we nog veel meer herten, iets rustiger rijden dus maar. Het was meer het spelletje bamboe ontwijken dan dat het echt opschoot. Om 11 uur eindelijk bij het hotel. Hier weer een uur minder tijdverschil dus 8 uur vroeger ipv 9. We blijven hier twee nachten. Dan rijden we naar ons motel om Zion park te bezoeken en daarna death valley. Morgen eerst maar genieten van Bryce.