Bryce en Zion - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van daphneiris - WaarBenJij.nu Bryce en Zion - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van daphneiris - WaarBenJij.nu

Bryce en Zion

Door: Daphne

08 Juli 2015 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Zondag
Bryce canyon
We hebben vanochtend uitgeslapen en daarna een echt Amerikaans ontbijt gegeten bij het restaurant wat hoort bij het motel, pancakes!
Toen door het park gereden en de uitzichtpunt bekeken. We zagen bij het eerste punt mensen op paarden de canyon in gaan. Dat leek ons ook een leuk idee en daarom gaan informeren. We hebben voor de volgende dag in de middag een twee uur durende rit geboekt. De rest van de dag de verschillende uitkijkpunten bekeken en we wilden aan het eind van de dag nog de sunset fotograferen maar het was bewolkt, net als in de grand canyon. Dat is dus pech. We zijn lekker op tijd terug gegaan naar het motel en een heerlijke peppersteak gegeten in het restaurant bij het motel. Onderweg terug naar het motel kwamen we langs een mineralen winkel, waar ze enorme stukken versteend hout hadden en andere stenen e.d. uit Utah. Ik kon niet kiezen wat ik mee wilde nemen. Uiteindelijk hebben we zelf een geode uitgekozen die ze in het winkeltje in tweeën hebben gezaagd. We nemen allebei de helft, zodat we een leuke originele souvenir hebben. Nog laten polijsten en die konden we de volgende dag ophalen.

Maandag
De volgende dag nog naar Fairyland vieuwpoint geweest, aan het begin van het park. De geode opgehaald en daarna naar de plek voor de start van het paardrijden. Lilian kreeg het paard Bee en ik Buggy. Twee suffe ouwetjes die vooral flink aangespoord moesten worden om door te lopen. Flinke steile stukken omlaag en omhoog op het paard, maar wat een gaaf uitzicht! Dit is echt een leuke manier om de Canyons te zien! Wel een houte kont erna, en zoals de guide zei: try not to walk funny, bad advertisement.
Direct na het paardrijden zijn we wat gaan eten en doorgereden naar Hurricane, het stadje waar we slapen om Zion park te bekijken. Daar slapen we in motel 8, wat een verschil met een week geleden in dat vieze andere motel! Lekker ruime kamer en goed, schoon bed.

Dinsdag
Tijd om vroeg op te staan want we hebben maar een dag om Zion te zien. De mooie afbeeldingen die je op internet kan vinden waarbij je door de rivier kan lopen zijn helaas alleen te doen met een permit die je ruim vooraf moet aanvragen. We hebben dus gekozen om naar de Emerald Pools te lopen. Leuke trail en we hebben er nog een andere achteraan geplakt, richting de Grotto, een smalle doorgang op de trail waar het net lijkt of je door een grot/tunnel loopt. Wat jammer is aan dit park is dat je in shuttle bussen vervoerd wordt omdat het anders te vol is in het park met auto's. Begrijpelijk, maar ik werd een beetje chagrijnig van het over toeristische, ga altijd liever zelf mn gang. Daarbij zat je opgepropt in de shuttles, niet mijn ding. Gelukkig werd ik wel blij van vooral het laatste deel van de trail waar het een stuk rustiger was. Het weer was inmiddels ook wat verbeterd, van motregen naar zon, veel zon. Totaal hebben we drie uur gelopen. We waren al behoorlijk moe bij opstaan omdat we een aardig reistempo hadden dus vandaag vroeg slapen. Morgen rijden we naar Death Valley. Daar slapen we in een tentje, volgende dag door naar Sequoia.